Hurriyet U1 R—=2

Hiirriyet

Dunya
Roj TV belgeleri Danimarka'yi ikiye boldu
hurriyet.com.tr / DIS HABERLER

Wikileaks belgelerine yansiyan Disisleri Bakanhgi Miistesari Feridun Sinirlioglu ile
ABD Disisleri Miistesari William Burns arasindaki bir goériisme Danimarka medyasinda
genis yer buldu. Gériismede, Turkiye'nin, Anders Fogh Rasmussen’in NATO Genel
Sekreterligi gorevine getiriimesine olan itirazini gekmesi karsiliginda, Danimarka'nin
da Roj TV'nin kapatilmasi igin gerekli adimlan atacagi s6ziinii vermesi medyayi ikiye
boldii.

' iste Tiirkiye

3 belgelerinin
' tiim detaylan

‘Bay Sizinti'ya herkes
sirtini dénerken

Bir ulke
kapilarini acti

ABD Disisleri Bakanhgi'ndan sizan gizli belgeler arasinda yer alan 25 Subat 2010 tarihli bir
tutanakta, 18 Subat tarihinde Burns'le Sinirlioglu arasinda Ankara'da yapilan bir gériigsmenin
icerigiyle ilgili detaylara deginiliyor.

S0z konusu goérismede, Sinirlioglu, Belgika ve Danimarka'nin PKK'ya yakin drgutleri baski

altina almaktaki gondilsizliginden sikayet ediyor. Mistesar Yardimcisi ve Turkiye'nin NATO

eski Daimi Temsilcisi Tacan ildem ise 2009 yilinda ABD Baskani Barack Obama'nin

araciliginda ulagilan anlagsmanin bir pargasi olarak, "Danimarka’'nin PKK'nin sézcust konumundaki Roj TV'nin kapatiimasi konusunda
Turkiye'nin yaptigi talebin kabul edilmesi igin gerekli yasal diizenlemeleri yapacagina s6z verdigini" hatirlatiyor. ildem, bu konuda halen
daha bir adim atilmadidini belirtiyor.

Turkiye'den bir ismin NATO Genel Sekreter Yardimcisi olmasi yoniinde ABD Bagkani'nin s6ziinu hatirlatan Sinirlioglu ise onun yerine gok
hak etmeyen bir Aiman'in segildigini sOyleyerek, "Rasmussen'le Merkel arasinda bir anlasmadan slipheleniyoruz" ifadesini kullaniyor.
Sinirlioglu," Size glivendik de Rasmussen'in segilmesine izin verdik" diyor.

Wikileaks belgelerindeki bu konugmalar Danimarka'daki bazi yayin organlari tarafindan "Rasmussen Roj TV'yi satti" basligiyla verilirken,
birgok yayin organi da "Rasmussen Turkiye'ye verdigi sdzleri tutmadi” basligiyla yayimladi.

2004'den bu yana uydu Uzerinden 68 ulkede yayin yapan Roj TV ise "hukuksuzlugun Wikileaks belgeleriyle tescillendigini" belirterek,
Kopenhag merkezli yayin organinin kapatiimasi igin agilan davanin disirtlmesini istedi.

Daniamrka Adalet Bakani Lars Berfoed, 5 yillik sorusturma sonucunda 31 Agustos'ta devlet savcisi Jorgen Steen Soérensen’in talebi
Uzerine Roj TV hakkinda terérle miicadele yasasindan dava agilmasina karar vermisti.

Danimarka’da Roj TV hakkinda agilan kapatma davasi 15 Agustos 2011’de gorilmeye baglanacak.

1 Aralik 2010

http://www.hurriyet.com.tr/dunya/16415119 p.asp 2010/12/02



